Skip to Content

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO CZARUS

Ogólne Warunki Handlowe

§ 1. Postanowienia Ogólne

 * Sklep internetowy działający pod adresem www.dystrybucjaczarus.pl prowadzony jest przez Łukasz Kłeczek Usługi Transportowe, z siedzibą w Głogów Młp 36-060, ul. Przyjazna 47 wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) pod numerem NIP: 5170434183, REGON: 524697490, adres e-mail: kontakt@dystrybucjaczarus.pl, numer telefonu: +48 739 929 111.

 * Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności zasady zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki stron oraz zasady postępowania reklamacyjnego.

 * Każdy Klient przed złożeniem zamówienia zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu. Złożenie zamówienia oznacza akceptację postanowień Regulaminu.

 * W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (wraz z przepisami wykonawczymi oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).

§ 2. Definicje

 * Sklep/Usługodawca – Łukasz Kłeczek Usługi Transportowe, prowadzący sklep internetowy pod adresem www.dystrybucjaczarus.pl.

 * Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

 * Konsument – Klient będący osobą fizyczną, która dokonuje ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

 * Towar/Produkt – rzecz ruchoma lub usługa dostępna w Sklepie, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

 * Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.

 * Konto Klienta – usługa świadczona drogą elektroniczną, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego zamówieniach.

 * Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru na odległość za pośrednictwem Sklepu, określające rodzaj i liczbę Towaru.

§ 3. Zasady Korzystania ze Sklepu

 * Do korzystania ze Sklepu wymagane jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu, przeglądarki internetowej oraz aktywnego adresu e-mail.

 * Wszelkie ceny Towarów podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i podane są w walucie polskiej (PLN). Ceny nie obejmują kosztów dostawy.

 * Informacje o Towarach zamieszczone na stronie Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, a nie ofertę w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego.

 * Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Zmiana cen nie dotyczy zamówień złożonych przed wejściem w życie zmiany ceny.

§ 4. Składanie Zamówień

 * Zamówienia można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

 * W celu złożenia zamówienia Klient dokonuje wyboru Towaru/ów poprzez dodanie ich do "koszyka".

 * Następnie Klient wypełnia formularz zamówienia, podając niezbędne dane do realizacji zamówienia (imię, nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mail) oraz wybiera sposób dostawy  i metodę płatności.

 * Przed potwierdzeniem zamówienia Klient ma możliwość weryfikacji i modyfikacji wszystkich wprowadzonych danych.

 * Złożenie zamówienia następuje poprzez kliknięcie przycisku "Zamawiam i płacę" (lub równoważnego, jasno wskazującego na obowiązek zapłaty) i stanowi złożenie oferty zawarcia Umowy Sprzedaży przez Klienta.

 * Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji na wskazany przez siebie adres e-mail. Potwierdzenie to nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży, a jedynie informacją o otrzymaniu zamówienia przez Sklep.

 * Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w momencie otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy wiadomości e-mail z potwierdzeniem akceptacji zamówienia do realizacji i przygotowaniem do wysyłki.

§ 5. Metody Płatności

 * Sklep oferuje następujące metody płatności:

   * płatność za pośrednictwo systemu płatności online: worldline

   * płatność przelewem tradycyjnym na konto bankowe Sklepu: 60 1140 2004 0000 3302 8346 2333 mBank

   * płatność za pobraniem (przy odbiorze przesyłki) 

 * W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie [np. 3 dni roboczych] od dnia złożenia zamówienia. Brak płatności w tym terminie może skutkować anulowaniem zamówienia.

 * Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy (z wyjątkiem zamówień z płatnością za pobraniem).

§ 6. Realizacja Zamówienia i Dostawa

 * Czas realizacji zamówienia (kompletacja i przygotowanie Towaru do wysyłki) wynosi od 1 do 2 dni roboczych od momentu [zaksięgowania płatności/potwierdzenia zamówienia w przypadku płatności przy odbiorze] dla opcji wysyłki kurierem. 

W przypadku dostaw realizowanych przez naszą firmę, dostawy odbywają się w soboty. Wszystkie zamówienia złożone do godziny 12:00 w każdy piątek mają zapewnioną dostawę w najbliższą sobotę. Zamówienia złożone po godzinie 12:00 będą realizowane w sobotę następnego tygodnia.

 * Termin dostawy przez naszą firmę może ulec zmianie i być zrealizowany w innym dniu niż najbliższa sobota przez uprzednie skontaktowanie się z klientem przez naszą firmę i ustalenie terminu dostawy

 * Dla zamówień gabarytowych czas dostawy ustalamy indywidualnie po złożeniu zamówienia.

 * Dostawa Towarów odbywa się za pośrednictwem firm kurierskich na adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.

 * Koszty dostawy Towaru ponosi Klient, chyba że Sprzedawca wyraźnie zaznaczy inaczej (np. w ramach promocji "darmowa dostawa"). Koszty dostawy są podawane w podsumowaniu zamówienia przed jego złożeniem.

 * Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie wynikające z przyczyn leżących po stronie przewoźnika.

 * W momencie odbioru przesyłki Klient powinien sprawdzić jej stan w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki lub braków, należy sporządzić protokół szkody.

§ 7. Prawo Odstąpienia od Umowy (Dotyczy Konsumentów)

 * Konsument ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

 * Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pocztą elektroniczną).

 * Wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Skorzystanie z wzoru nie jest obowiązkowe.

 * Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (koszty odesłania).

 * Towar powinien zostać zwrócony niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy, na adres: Łukasz Kłeczek Usługi Transportowe, 36-060 Głogów Młp, ul. Przyjazna 47.

 * Sprzedawca dokona zwrotu płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

 * Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 * Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. w przypadku:

   * dostarczania Towarów w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

   * umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

§ 8. Reklamacje (Rękojmia)

 * Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar bez wad.

 * W przypadku wystąpienia wady Towaru, Klient ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie przepisów o rękojmi za wady Kodeksu Cywilnego.

 * Reklamacja powinna zostać zgłoszona pisemnie na adres Przyjazna 47, 36-060 Głogów Młp., lub drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@dystrybucjaczarus.pl.

 * W reklamacji należy podać dane Klienta, opis wady, datę jej stwierdzenia oraz żądanie Klienta (naprawa Towaru, wymiana na nowy, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – jeśli wada jest istotna).

 * Do reklamacji należy dołączyć dowód zakupu Towaru (np. paragon, faktura, potwierdzenie płatności).

 * Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.

 * W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca pokryje koszty dostarczenia Towaru wolnego od wad (w przypadku wymiany lub naprawy) lub zwróci Klientowi odpowiednią kwotę w przypadku odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny.

 * Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć Towar wadliwy na adres: Przyjazna 47, 36-060 Głogów Młp..

§ 9. Ochrona Danych Osobowych i Polityka Prywatności

 * Administratorem danych osobowych Klientów jest Łukasz Kłeczek Usługi Transportowe, z siedzibą pod adresem: Przyjazna 47, 36-060 Głogów Młp..

 * Dane osobowe Klientów są przetwarzane w celu realizacji zamówień, świadczenia usług drogą elektroniczną oraz w innych celach wskazanych w Polityce Prywatności.

 * Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies znajdują się w dokumencie "Polityka Prywatności", dostępnym pod adresem [link do Polityki Prywatności w stopce Sklepu].

 * Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

§ 10. Postanowienia Końcowe

 * Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 19.06.2025 i jest dostępny na stronie internetowej Sklepu.

 * Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana sposobów płatności lub dostawy). O każdej zmianie Klienci zostaną poinformowani z odpowiednim wyprzedzeniem.

 * Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dniu złożenia Zamówienia przez Klienta.

 * Wszelkie spory wynikające z Umów Sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej. W przypadku Konsumentów, spory rozstrzygane są przez sąd właściwy według przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.